Termeni și condiții

You are here:

Versiune aflată în vigoare din 15 aprilie 2021

Datele companiei care operează magazinul online NOVAPHONE.RO:

Nume companie: HOMVER Kft.

Sediu: Ungaria, 6723 Szeged, Késmárki utca 9.

Număr de înregistrare a companiei: 06-09-022760

Cod fiscal: 25571336-2-06

Locul activității: Ungaria, 6726 Szeged, Szőregi út 80.

Organism de înregistrare: Registrul Societăților Tribunalul Szeged

Locul de gestionare reclamații (Serviciul Clienți):

Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged, Ungaria.

E-mail: info@novaphone.ro

Telefon: +36 30 208 2087

Serviciul nostru pentru clienți este disponibil telefonic în următoarele perioade:

În zilele lucrătoare: de luni până vineri între orele 8:30 și 20:00,

În zilele nelucrătoare (sărbătoare, zi de odihnă): Serviciul pentru clienți nu este disponibil.

Dorim să informăm clienții noștri că de sărbători (1 ianuarie, 15 martie, Vinerea Mare, Lunia Paștelui, 1 mai, Rusalii, 20 august, 23 octombrie, 1 noiembrie și 25-26 decembrie), Serviciul Clienți nu este disponibil.

Furnizorul de servicii de găzduire

upTools Kft.

Adresa: Ungaria, 8220 Balatonalmádi, Árpád utca 17

Contact: info@uptools.io

1.

  1. Introducere
  2. Atunci când Clientul plasează o comandă în magazinul online al HOMVER Kft. (în continuare: Magazin), Clientul acceptă și ia la cunoștință următorii Termeni și Condiții Generale (în continuare: Termeni și Condiții Generale) ca fiind obligatorii.
  3. HOMVER Kft. este Vânzătorul tuturor produselor distribuite în Magazin.
  4. Un cumpărător este o persoană care plasează o comandă electronică, prin Internet, în Magazinul web accesibil la https://novaphone.ro pe site-ul Vânzătorului. Dintre Cumpărători, consumatorul este definit conform Codului civil, 8:1. § alin.1 pct 3. o persoană fizică care acționează în afara domeniului profesiei, ocupației independente sau activității sale de afaceri.

Persoana care acționează în sfera profesiei, a ocupației independente sau a activității sale de afaceri, conform Codului civil art. 8:1. § (1), pct. 4, este clasificată ca întreprindere. Conform legislației în vigoare, contractelor cu consumatorii, se aplică prevederi speciale. Atragem atenția clienților noștri că drepturile și obligațiile acestora diferă în funcție de faptul că sunt clasificați ca consumatori sau nu.

  1. Oricine induce în eroare cealaltă parte cu privire la capacitatea sa de acțiune este deci răspunzător și poate fi obligat să îndeplinească contractul pe baza răspunderii sale.
  2. Vânzătorul se străduiește să se asigure că Cumpărătorul primește toate informațiile necesare și toată asistența posibilă în legătură cu achiziția sa în Magazin.
  3. Gama de produse
  4. Articolele IT distribuite de Vânzător în Magazin și incluse în Catalogul Produselor și accesoriile acestora pot fi comandate electronic. Vânzătorul depune toate eforturile pentru a se asigura că datele de stoc pentru gama de produse sunt actualizate, totuși, din cauza modificărilor rapide ale stocului, se poate întâmpla ca unele produse să fie în continuare afișate ca disponibile pe pagina produsului chiar dacă s-au epuizat între timp.
  5. În Catalogul de produse, produsele sunt organizate pe grupe de produse.
  6. În Catalogul de produse, fiecare produs este desemnat și proprietățile sale esențiale sunt descrise conform descrierii produsului producătorului. Vânzătorul nu este responsabil pentru eventualele inexactități în descrierea produsului. Imaginile și culorile afișate pentru produse individuale sunt ilustrații, așa că pot diferi de realitate.
  7. Catalogul de produse indică prețul brut de achiziție al produsului lângă articolul selectat. Dacă Catalogul de produse nu conține o indicație de preț lângă produsul selectat, produsul relevant nu poate fi comandat în prezent. Produsul nu poate fi comandat gratuit chiar dacă prețul nu este indicat. Dacă, în ciuda tuturor grijilor, în Magazin este indicat accidental un preț incorect, Vânzătorul nu este obligat să vândă produsul la prețul incorect, dar poate oferi Cumpărătorului prețul corectat, real, după care Cumpărătorul poate anula comanda fără nici o obligație. În special (dar nu exclusiv) un preț evident greșit, nerealist, care diferă semnificativ de valoarea de piață binecunoscută și general acceptată a produsului în cauză, este considerat un preț greșit; prețul RON „0” sau RON „1” care poate apărea din cauza unei erori de sistem; precum și orice alt preț arătând o disproporție valorică vizibilă.
  8. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețurile publicate pe paginile Magazinului, modificarea intrând în vigoare odată cu publicarea pe site. Modificarea nu afectează prețul de achiziție al produselor deja comandate.
  9. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul de achiziție al produselor deja comandate în cazul unei erori de introducere a datelor.
  10. Vânzătorul se asigură că produsele distribuite în Magazin respectă reglementările de introducere pe piață prescrise de legile aplicabile. Vânzătorul se asigură că Cumpărătorul primește informațiile necesare pentru utilizarea prevăzută a produsului comandat.
  11. Vânzătorul emite o factură pentru fiecare achiziție în conformitate cu reglementările legale aplicabile, care include – dacă există – costul livrării. Elementul de meniu INFORMAȚII DE LIVRARE ȘI PLATĂ (https://novaphone.ro/szallitas-es-fizetes) oferă informații detaliate despre costurile de livrare. În afară de costurile de livrare, Vânzătorul nu percepe niciun cost suplimentar.
  12. Comandă, contract electronic, livrare
  13. Condițiile detaliate pentru comandarea produselor distribuite în Magazin , livrarea, plata și primirea mărfurilor comandate se regăsesc în meniul INFORMAȚII ACHIZIȚII (https://novaphone.ro/vasarlas/) și în meniul INFORMAȚII LIVRARE ȘI PLATĂ (https://novaphone.ro/szallitas -es-paid)
  14. La plasarea unei comenzi în Magazin, Clientul selectează produsele pe care dorește să le achiziționeze dintre articolele indicate în Catalogul Produselor în conformitate cu punctul de meniu INFORMAȚII ACHIZIȚII (https://novaphone.ro/vasarlas/).
  15. Dacă este prima dată când face cumpărături în Magazin, Clientul trebuie fie să se înregistreze pentru a trimite comanda, fie, dacă nu dorește să se înregistreze, trebuie să introducă datele necesare pentru comandă și îndeplinirea acesteia după selectarea produsului. Dacă sunteți client înregistrat, trebuie să vă conectați la contul propriu introducând numele de utilizator și parola. Înainte de a trimite comanda, Cumpărătorul are posibilitatea de a verifica și corecta datele introduse în timpul înregistrării.
  16. Trimiterea comenzii presupune o obligație de plată care trebuie îndeplinită în favoarea Vânzătorului. În cazul în care Cumpărătorul dorește să își finalizeze comanda, acesta trebuie mai întâi să declare că este conștient de faptul că comanda – ca declarație contractuală – implică o obligație de plată. Așadar, la plasarea unei comenzi în Magazin, înainte de a face clic pe butonul intitulat „Trimite comanda”, Clientul este obligat să declare prin bifarea unei casete , luarea în cunoștință că făcând clic pe butonul „Trimite comandă”, el/ea face o ofertă obligatorie de cumpărare referitor la produsul/produsele plasate în coș, ceea ce atrage după sine o obligație de plată.
  17. După trimiterea comenzii, Vânzătorul confirmă automat comanda Cumpărătorului prin email, ceea ce nu înseamnă însă acceptarea ofertei contractuale a Cumpărătorului. În cazul în care această confirmare nu este primită de către Cumpărător în cel mult 48 de ore de la trimiterea comenzii, Cumpărătorul este eliberat de obligația ofertei sau obligația contractuală.
  18. După confirmarea comenzii, Vânzătorul va începe să ridice produsele indicate in comandă de la depozitul central. În cazul în care produsul comandat lipsește din stocul central al Vânzătorului, Vânzătorul va informa Cumpărătorul despre acest lucru prin e-mail. În acest caz, Cumpărătorul are opțiunea de a-și modifica comanda. Cumpărătorul are dreptul să modifice sau să retragă comanda trimisă chiar dacă aceasta nu are legătură cu lipsa produsului comandat. Modificările comenzii pot modifica data livrării.
  19. Modificarea sau anularea comenzii nu poate fi făcută în mod abuziv. Vânzătorul consideră că este un exercițiu abuziv de drepturi dacă Cumpărătorul modifică comanda confirmată de mai multe ori la rând sau o anulează de mai multe ori la rând. În caz de suspiciune rezonabilă de practică juridică abuzivă, Vânzătorul are dreptul de a interzice Cumpărătorului respectiv să folosească serviciile Magazinului.
  20. Vânzătorul are dreptul de a refuza comanda în cazul unui Cumpărător cu care Vânzătorul este implicat într-un proces sau o dispută legală bazată pe o comandă plasată anterior sau care a încălcat anterior regulile care guvernează achizițiile în Magazin cuprinse în aceste Termeni si Conditii Generale.
  21. Nu este creat niciun contract scris între Vânzător și Cumpărător. Contractul încheiat electronic între părți este creat în momentul în care Vânzătorul acceptă comanda Cumpărătorului – ținând cont de posibilele modificări conform punctului 4.6. – confirmată cu Notificarea de livrare trimisă într-un e-mail separat. Limba contractului este maghiara. Vânzătorul nu înregistrează contractul încheiat electronic, ci stochează datele comenzii. Contractul va fi ulterior preluat și accesibil pe baza e-mailului de confirmare a comenzii al Cumpărătorului și a notificării de livrare.
  22. Comanda, confirmarea ei și Notificarea de Livrare se consideră a fi ajuns la Magazin sau la Client atunci când devine accesibilă destinatarului. Vânzătorul nu își asumă nicio responsabilitate în cazul în care confirmarea nu este primită de Cumpărător deoarece acesta a introdus o adresă incorectă de e-mail, sau contul de e-mail nu este accesibil din cauza problemelor spațiului de stocare.
  23. Vânzătorul informează Cumpărătorul cu privire la îndeplinirea comenzilor și termenul preconizat de livrare în Notificarea de Livrare. În cazul în care produsul comandat nu este disponibil la momentul comenzii, sau dacă produsul nu poate fi obținut într-un termen de livrare de maxim 60 de zile, Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu accepta comanda de produs, caz în care nu se va incheia niciun contract. Cumpărătorul va fi informat despre această circumstanță prin e-mail sau telefon de Vânzător. În acest caz, Vânzătorul va rambursa imediat orice plată efectuată anterior de Cumpărător, conform codului civil cu suma majorată cu dobânda de întârziere. Înainte de livrare, Vânzătorul va consulta despre data de livrare cu Cumpărătorul în Notificarea de Livrare sau prin e-mail sau telefon. Este responsabilitatea Cumpărătorului să se asigure că coletul este primit în perioada convenită. În cazul ridicării personale, Cumpărătorul are la dispoziție 2 zile lucrătoare pentru a-și ridica comanda; în caz contrar, comanda va fi anulată, iar Vânzătorul va fi eliberat de obligația sa de a face o ofertă.
  24. În cazul în care în timpul livrării livrarea coletului nu are succes, Serviciul de curierat va anunta Cumpărătorul despre acest fapt prin email sau telefon. Vânzătorul (Serviciul de curierat)are dreptul de a percepe o taxă de livrare separată pentru livrarea repetată.
  25. Vânzătorul livrează coletul la adresa de livrare specificată în comandă. Cumpărătorul este obligat să furnizeze o adresă ca adresă de livrare la care poate asigura livrarea produsului comandat. Vânzătorul nu își asumă nicio responsabilitate pentru daunele rezultate din întârzierile de livrare sau posibile imposibilități de livrare din cauza unei adrese de livrare inexacte sau specificate incorect.
  26. Vânzătorul livrează în primul rând produsul comandat persoanei indicate în datele furnizate de Cumpărător. Are dreptul de a livra produsul unei alte persoane numai dacă aceasta are o împuternicire care este întocmit într-un document privat cu forță probatorie deplină pentru primirea pachetului si predă această împuternicire curierului la livrare. Vânzătorul sau curierul nu este obligat să verifice autenticitatea împuternicirii.
  27. La livrarea coletului, Cumpărătorul este obligat să verifice coletul articol cu articol și, în cazul livrării complete, să semneze chitanța. În cazul unei chitante care contine livrare incompletă, Vânzătorul nu va accepta reclamații privind deficiențe cantitative.
  28. În cazul în care Cumpărătorul refuză să accepte coletul, acesta este obligat să indice motivul refuzului (de exemplu, anularea) în documentul de însoțire. În cazul în care Cumpărătorul nu indică motivul refuzului în momentul livrării, atunci Vânzătorul nu are dreptul de a formula plângeri legate de produs sau de comandă. În cazul refuzului fără motiv, costurile de livrare sunt suportate de către Cumpărător.
  29. La livrarea coletului, Cumpărătorul este obligat să verifice dacă articolele de pe factură se potrivesc efectiv cu produsele comandate și livrate. În cazul unei probleme, Cumpărătorul trebuie să contacteze Serviciul Clienți al Vânzătorului în termen de 24 de ore pentru a elimina eroarea.
  1. Condiții de plată
  2. Plata prețului produsului este posibilă prin ramburs, prin intermediul magazinului online prin card bancar, prin sistemul Barion sau personal la magazinul nostru în numerar sau prin card bancar. Serviciul de curierat poate oferi și plata prin card bancar la livrare sau la comanda la un punct de colectare.
  3. La plasarea unei comenzi, Cumpărătorul are dreptul de a indica modalitatea de plată, care va fi considerată obligatorie pentru părți la confirmarea și acceptarea comenzii.
  4. Achitarea prețului produsului/produselor comandate din Magazin poate fi decontată în modalitățile regăsite la punctul de meniu INFORMAȚII DE LIVRARE ȘI PLATĂ (https://novaphone.ro/szallitas-es-fizetes).
  5. În cazul livrării la domiciliu, taxa de livrare va fi facturată în plus, față de prețul produsului. Elementul de meniu INFORMATII DE LIVRARE SI PLATA (https://novaphone.ro/szallitas-es-fizetes) oferă informații detaliate despre costurile de livrare. În afară de costurile de livrare, Vânzătorul nu percepe niciun cost suplimentar. Livrarea este posibilă în Ungaria. /România/
  6. Pretul produsului se poate achita prin ramburs sau personal la magazinul nostru in numerar și prin card bancar, sau serviciul de curierat poate asigura plata cu cardul bancar la livrare.
  7. În cazul unei comenzi efectuate cu ramburs, Cumpărătorul va plăti Curierului prețul de achiziție al produsului și taxa de livrare în numerar sau prin card bancar la livrare.
  8. Furnizorul nu este obligat să livreze Cumpărătorului produsul comandat, până când Cumpărătorul nu a achitat prețul de achiziție și taxa de livrare a produsului comandat. Produsul livrat rămâne proprietatea Vânzătorului până la achitarea integrală a prețului de achiziție.
  9. Vânzătorul va livra factura care conține prețul de achiziție și taxa de livrare a produsului comandat în același timp cu livrarea.
  10. Dacă produsul comandat este un aparat folosit, se va emite o factura cu 0% TVA, dacă este un produs nou sau un accesoriu, se va emite o factura cu 27% TVA. 
  11. În cazul în care o persoană juridică sau o firmă cumpără produsul, numărul fiscal trebuie indicat vânzătorului.
  1. Renunțarea la achiziție/denunțarea contractului (în cazul contractelor cu consumatori)
  2. În cazul unui contract de consum încheiat între persoane la distanță, consumatorul are drept de retragere (în cazul unui contract de prestare de servicii, reziliere). Considerăm ca Consumator, conform Codului civil. 8:1. § (1), pct. 3, o persoană fizică care acționează în afara domeniului profesiei, ocupației independente sau activității sale de afaceri. Este considerata o Întreprindere conform Codului civil. 8:1. § (1), punctul 4, o persoană care acționează în sfera profesiei sale, a ocupației independente sau a activității sale de afaceri. Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără motiv în termen de 14 (paisprezece) zile. Dacă, în cazul unui contract de prestare de servicii, prestarea serviciului a început, consumatorul este îndreptățit sa își exercite dreptul de reziliere fără motiv în termen de 14 (paisprezece) zile de la data încheierii contractului.
  3. În cazul unui contract de vânzare a produselor comandate de la Vânzător, perioada de retragere expiră la 14 zile de la ziua în care consumatorul sau un terț, altul decât transportatorul indicat de consumator:
  4. – preia produsul, – la cumpărarea și vânzarea mai multor produse
  5. – dacă produsele individuale sunt furnizate în momente diferite
  6. – preia ultimul produs livrat,
  7. – in cazul unui produs format din mai multe loturi sau bucăți, se preia ultimul lot sau bucată livrată,

În cazul în care produsul trebuie să fie livrat în mod regulat într-o perioadă specificată, perioada de retragere expiră la 14 zile de la ziua în care consumatorul sau un terț indicat de consumator, altul decât transportatorul, primește primul produs.

În cazul unui contract de prestare de servicii, perioada de reziliere expiră la 14 (paisprezece) zile de la data încheierii contractului.

  1. În cazul în care consumatorul dorește să-și folosească dreptul de retragere/reziliere, acesta trebuie să trimită o declarație care să conțină intenția sa de a se retrage/reziliere prin poștă la adresa Vânzătorului (Nova Phone | 6726 Szeged, Szőregi út 80.) sau prin e-mail la shop@novaphone.ro, sau personal la Serviciul Clienți al Vânzătorului. În caz de anulare în scris, este suficient ca consumatorul să trimită declarația de anulare în termen de 14 zile de la primirea produsului.
  2. Consumatorul își exercită dreptul de retragere/reziliere în termenul limită, dacă înainte de expirarea termenului specificat la pct 1.2 . O declarație de retragere/reziliere, este considerat valid în max. a paisprezecea zi de la primirea comenzii, adică este considerată o declarație trimisă în termenul limită.
  3. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere în perioada cuprinsă între data încheierii contractului și data primirii produsului.
  4. Consumatorul nu poate exercita dreptul de retragere/reziliere în temeiul Legii nr. 45/2014 privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumator și întreprindere. În conformitate cu § 29 din Decretul Guvernului (II. 26.) în următoarele cazuri: a) în cazul unui contract de prestare a unui serviciu, după prestarea serviciului în ansamblu, dacă societatea a început efectuarea cu acordul expres, prealabil al consumatorului, iar consumatorul a luat cunoștință de faptul că va pierde dreptul de reziliere după finalizarea serviciului în ansamblu;
  5. b) cu privire la un produs sau serviciu al cărui preț sau onorariu depinde de eventuala fluctuație a pieței financiare, chiar și în perioada de retragere, care nu poate fi influențată de societate;
  6. c) în cazul unui produs neprefabricat (de exemplu, produse configurate individual pe baza cererii Clientului) care a fost produs pe baza instrucțiunilor sau la cererea expresă a consumatorului, sau în cazul unui produs care a fost în mod clar adaptat consumatorului;
  7. d) cu privire la un produs perisabil sau un produs care își păstrează calitatea pentru o perioadă scurtă de timp;
  8. e) în cazul produselor ambalate închise care nu pot fi returnate după ce au fost deschise din motive de protecție a sănătății sau de igienă (de exemplu, căști, tensiometre, glicemii, termometre, cântare inteligente, monitoare de somn);
  9. f) cu privire la un produs care, prin natura sa, este inseparabil amestecat cu un alt produs după livrare;
  10. g) în ceea ce privește o băutură alcoolică, a cărei valoare reală depinde de fluctuațiile pieței într-un mod pe care societatea nu le poate influența și al cărei preț a fost convenit de părți la încheierea contractului de vânzare, dar executarea contractului; are loc numai după a treizecea zi de la încheierea contractului;
  11. h) în cazul unui contract de afaceri în care întreprinderea vizitează consumatorul la cererea expresă a consumatorului pentru a efectua lucrări urgente de reparații sau întreținere;
  12. i) privind vânzarea și achiziționarea de înregistrări audio și video în ambalaje sigilate, precum și copii de software de calculator, dacă consumatorul a deschis ambalajul după livrare;
  13. j) cu privire la ziare, reviste și periodice, cu excepția contractelor de abonament;
  14. k) în cazul contractelor încheiate la licitație publică;
  15. l) cu excepția serviciilor locative, în cazul unui contract de furnizare de cazare, transport, închiriere auto, catering sau servicii legate de activități de agrement, dacă s-a convenit un termen sau termen de executare definit în contract;
  16. m) în ceea ce privește conținutul de date digitale furnizat pe un suport de date netangibil, dacă afacerea și-a început activitatea cu acordul expres, prealabil al consumatorului, iar consumatorul a declarat, în același timp cu acest consimțământ, că își va pierde dreptul de retragere după începerea prestației.

În cazul specificat la pct. h), dreptul de retragere se extinde asupra serviciilor sau produselor oferite în plus, față de serviciile solicitate în mod expres de consumator și piesele de schimb folosite pentru întreținere sau reparație.

  1. În cazul exercitării în mod legal a dreptului de retragere, Vânzătorul este obligat să ramburseze întreaga sumă plătită de consumator cu titlu de despăgubire în forma corespunzătoare modului de plată inițial, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea (costurile de livrare) imediat, dar nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la informarea despre retragere. O excepție de la aceasta este costul suplimentar suportat ca urmare a alegerii de către consumator a unui alt mod de transport decât cel mai ieftin mod standard de transport oferit de Vânzător.
  2. Datorită exercitării dreptului de retragere, costul direct de returnare a produsului/produselor va fi suportat de consumator. Cea mai mare valoare estimată a acestor costuri: 251 RON, adică douăzeci de mii de forinți. Consumatorul este responsabil doar pentru costurile returului. În plus, Vânzătorul poate cere compensații pentru deprecierea rezultată din utilizarea care depășește utilizarea necesară pentru a determina natura, proprietățile și funcționarea produsului, sau din utilizarea necorespunzătoare a produsului.
  3. Se consideră exercitare necorespunzătoare și abuzivă a dreptului de retragere dacă consumatorul folosește produsul pe o perioadă de timp care depășește perioada de utilizare necesară pentru a determina natura, proprietățile și funcționarea produsului, iar apoi îl returnează în termenul perioadei prevăzute pentru retragerea fără justificare, precum și în cazul în care consumatorul efectuează returnarea produselor achiziționate de mai multe ori într-o perioadă scurtă de timp sau în mod regulat într-o perioadă de timp. Dacă, în cazul unui consumator, există o suspiciune rezonabilă de exercitare abuzivă a dreptului de retragere, Vânzătorul are dreptul de a interzice consumatorului respectiv să folosească serviciile Magazinului.
  4. În cazul unei rambursări, Vânzătorul va rambursa suma datorată consumatorului astfel: – în termen de 14 zile de la aflarea anulării, suma totală plătită de consumator va fi rambursată conform modului de plată inițial. Ca urmare a aplicării acestei metode de rambursare, consumatorul nu poate suporta costuri suplimentare.
  5. Vânzătorul poate reține banii conform punctului 6.7., până când consumatorul a returnat produsul (produsele) sau a dovedit fără îndoială că l-a returnat (se va lua în considerare prima dintre cele două date).
  6. Consumatorul trebuie să returneze sau să predea produsul(ele) comandat(e) și primit(e) de la Vânzător Serviciului de Clienți al Vânzătorului fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la data notificării a declarației de retragere. Termenul se consideră îndeplinit dacă trimiteți produsul înainte de termenul limită de 14 (paisprezece) zile.
  7. În cazul unui contract de prestare de servicii, dacă consumatorul a solicitat ca prestarea serviciului să înceapă în termenul de preaviz, în cazul rezilierii, consumatorul este obligat să ramburseze Vânzătorului suma datorată pentru serviciu prestat proportional până la data încetării contractului. De asemenea, Vânzătorul va rambursa partea din contraprestația furnizată de consumator care depășește contraprestația pentru serviciul prestat de către Vânzător.
  8. Garanție, intervenție
  9. Executare necorespunzătoare (§ 6:157 din Codul civil)
  10. Debitorul execută necorespunzător dacă, la momentul efectuării, serviciul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite în contract sau legislație. Debitorul nu execută necorespunzător dacă titularul dreptului cunoștea sau ar fi trebuit să cunoască despre eroare, la momentul încheierii contractului. În cazul unui consumator, până la proba contrarie, trebuie să se presupună că defectul recunoscut de consumator în termen de șase luni de la prestare era deja prezent la momentul efectuării, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura cauzei sau cu natura defectului.
  11. Garanția pentru accesorii, garanția produsului și revendicările de garanție nu pot fi invocate simultan din cauza aceluiași defect al produsului.
  12. Garanție accesorii
  13. În baza unui contract în care părțile își datorează servicii reciproce, creditorul este răspunzător pentru executarea defectuoasă.
  14. Pentru aplicarea drepturilor de garanție accesorii, sunt guvernate de prevederile cuprinse în Codul civil 6:159. § Vânzătorul oferă o garanție de 1 an pentru accesorii pentru produsele uzate. Titularul dreptului are următoarele drepturi:
  15. a) poate cere repararea sau înlocuirea la alegerea sa, cu excepția cazului în care este imposibilă îndeplinirea dreptului de garanție accesoriu ales, sau dacă ar rezulta costuri suplimentare disproporționate pentru creditor – față de îndeplinirea unei alte pretenții de garanție accesorie – luând în considerare ia în considerare valoarea serviciului în stare impecabilă, gravitatea încălcării contractului și prejudiciul cauzat titularului dreptului prin îndeplinirea dreptului de garanție accesorie; obsesie
  16. b) poate cere livrarea proporțională a despăgubirii, poate remedia defectul pe cheltuiala creditorului sau se poate retrage din contract dacă creditorul nu a efectuat reparația sau înlocuirea sau nu poate respecta această obligație într-un termen care să protejeze interesele persoanei îndreptățite sau dacă interesul titularului dreptului de reparare sau înlocuire a încetat. Nu există loc de anulare din cauza unei erori nesemnificative.

Titularul dreptului poate trece de la dreptul de garanție pentru accesorii ales la altul. El este obligat să plătească cheltuielile cauzate de transferul către creditor, cu excepția cazului în care creditorul a dat un motiv pentru transfer, sau transferul a fost justificat altfel.

  1. Drepturile de garanție pentru accesorii pot fi revendicate și de Cumpărătorul care nu este considerat drept consumator.
  2. În cazul în care consumatorul dorește să invoce o cerere de garanție împotriva Vânzătorului, consumatorul trebuie să dovedească încheierea contractului de consumator. În cazul în care Vânzătorul contestă încheierea contractului, acesta este obligat să atragă atenția consumatorului asupra posibilității depunerii unei reclamații și asupra modului de tratare a reclamației în conformitate cu prevederile Legii pentru Protecția Consumatorului. Incheierea contractului cu consumatorul trebuie considerata dovedita daca consumatorul prezinta o chitanta care confirma plata contraprestatiei (factura sau chitanta emisa in baza Legii TVA).
  3. Pretenția de garanție a unui Cumpărător care nu este consumator expiră în termen de un an de la data executării. În cazul unui contract între un consumator și o întreprindere, cererea de garanție a consumatorului pentru accesorii expiră în termen de doi ani de la data executării. Dacă obiectul contractului dintre consumator și afacere este un produs folosit, părțile pot conveni și asupra unui termen mai scurt; nici în acest caz nu se poate stabili valabil un termen mai scurt de un an. Nu este inclusă în termenul de prescripție partea din timpul de reparare în care titularul dreptului nu poate folosi produsul așa cum a fost prevăzut.

Termenul de prescripție pentru cererea de garanție pentru accesoriile părții produsului afectat de înlocuire sau reparație începe din nou. Această regulă trebuie aplicată și în cazul în care apare o nouă eroare ca urmare a reprațiilor.

Calculul termenelor începe de la data executării. Termenul limită pentru formularea unei revendicări înseamnă termenul până la care reclamantul trebuie să depună o cerere de afirmare a unei cereri de garanție la instanța de competență și jurisdicție.

  1. După descoperirea defectului, titularul dreptului este obligat să notifice fără întârziere Vânzătorul despre defect. În cazul unui consumator, o eroare comunicată în termen de două luni de la descoperirea erorii se consideră că a fost comunicată fără întârziere. Titularul dreptului este responsabil pentru prejudiciul rezultat din întârzierea comunicării. Cererea de garanție trebuie considerată validată în termenul limită din cauza oricărui defect al bunului furnizat care a cauzat defectul indicat. În cazul în care titularul dreptului își exercită pretenția de garanție cu privire la partea de lucru care poate fi izolată din punctul de vedere al defectului indicat, cererea de garanție nu se consideră susținută pentru alte părți ale produsului.
  2. Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție vor fi suportate de Vânzător. Dacă nerespectarea obligației de întreținere impusă persoanei îndreptățite a contribuit la defectarea produsului, îndreptățitul suportă costurile ocazionate de îndeplinirea obligației de garanție proporțional cu aportul acesteia, dacă a avut cunoștință de modul întreținerii produsului sau dacă Vânzătorul și-a îndeplinit obligația de a furniza informații în acest sens. În cazul în care înlocuirea articolului are loc după ce o parte semnificativă a perioadei de garanție a accesoriilor a expirat din cauza expirării termenului de prescripție, iar acest lucru are ca rezultat o creștere semnificativă a valorii pentru partea îndreptățită, Vânzătorul poate solicita despăgubiri pentru îmbogăţire. Această prevedere nu poate fi aplicată într-un contract întocmit cu un consumator sau o întreprindere.

În caz de schimb sau anulare, titularul dreptului nu este obligat să ramburseze scăderea de valoare a produsului, care este o consecință a utilizării prevăzute.

  1. Garanție (în cazul unui contract cu consumatorul)
  2. Răspunderea în garanție a Vânzătorului este definită în Legea V din 2013 privind Codul civil (în continuare: Codul civil) și guvernate de Prevederile Hotărârii Guvernului (denumite în continuare: Decret) 151/2003 privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată. În cazul unei executări defectuoase cu privire la bunuri noi de consum de folosință îndelungată (denumite în continuare: bunuri de larg consum) enumerate în anexa la regulament, vândute în baza unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere, consumatorul poate formula o cerere de garanție împotriva Vânzătorului în perioada de garantie. Pentru a pune în aplicare cererea de garanție, regulile Codului civil privind exercitarea drepturilor accesorii de garanție (Secțiunea 6:159) trebuie aplicate în mod corespunzător.
  3. Drepturile care decurg din garantie pot fi invocate de proprietarul produsului de consum, cu conditia ca acesta să fie considerat consumator. În cazul transferului dreptului de proprietate asupra produsului, drepturile care decurg din garanție pot fi exercitate de noul proprietar împotriva debitorului garanției.
  4. În cazul produselor uzate, părțile convin asupra unei garanții pentru accesorii de 1 an.
  5. Pentru produsele NOI acoperite de Regulament, perioada de garanție se aplică produselor achiziționate după 1 ianuarie 2021
  6. În cazul unui preț de vânzare de 1259 RON, dar care nu depășește 1259 RON, un an,
  7. În cazul unui preț de vânzare care depășește 1259 RON, dar nu depășește 3136 RON, doi ani,
  8. Trei ani peste prețul de vânzare de 3136 RON.
  1. În cazul reparării produsului de larg consum, perioada de garanție se prelungește de la data livrării cu perioada în care consumatorul nu a putut folosi produsul de larg consum așa cum a fost prevăzut din cauza defectului.

Perioada de garanție începe din ziua în care produsul este predat consumatorului, sau dacă produsul este pus în funcțiune de către Vânzător sau reprezentantul acestuia.

În cazul în care consumatorul pune în funcțiune produsul la mai mult de șase luni de la predare, data începerii perioadei de garanție este ziua în care produsul a fost predat.

  1. Cererea de garanție poate fi formulată în perioada de garanție. Nerespectarea termenelor de garanție are drept consecință pierderea drepturilor (cu excepția cazului în care perioada de garanție este prelungită de la data livrării până la momentul în care consumatorul nu a putut utiliza produsul conform intenției din cauza defectului). Consumatorul poate comunica vânzătorului obiecția sa în orice moment în perioada de garanție. În cazul în care Vânzătorul nu respectă obligația de garanție la sesizarea reclamantului, cererea de garanție poate fi formulată în instanță în termen de trei luni de la expirarea termenului stabilit în notificare, chiar dacă termenul de garanție a trecut deja. Nerespectarea acestui termen va duce la pierderea drepturilor.
  2. În cazul în care producătorul își asumă condiții de garanție mai favorabile pentru produs decât cele cuprinse în Regulament, drepturile Vânzătorului în baza garanției se transferă consumatorului în momentul executării contractului dintre consumator și companie.În aplicarea regulamentului, un producător este definit la articolul 1 alineatul (2) litera d) din Directiva 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 mai 1999 privind anumite aspecte ale bunurilor și garanția aferentă ale vânzării și cumpărării de consumatori.
  3. În perioada de garanție, Vânzătorul este exonerat de răspundere numai dacă dovedește că cauza defectului a apărut după executare.
  4. Vânzătorul este obligat să furnizeze consumatorului un card de garanție împreună cu articolul de consum vizat de Regulament într-o formă care să asigure lizibilitatea conținutului cardului de garanție până la sfârșitul perioadei de garanție. Eliberarea neregulamentară a cardului de garanție sau nepunerea cardului de garanție la dispoziția consumatorului nu afectează valabilitatea garanției. Pretenția de garanție a consumatorului poate fi invocată cu cardul de garanție, care nu poate fi condiționat de returnarea ambalajului deschis al produsului de către consumator. În cazul în care consumatorului nu este furnizat certificatul de garanție, încheierea contractului se consideră dovedită dacă consumatorul prezintă o chitanță care confirmă plata contraprestației (factură sau chitanță emisă în baza Legii TVA). În acest caz, drepturile ce decurg din garanție pot fi exercitate cu o chitanță care confirmă plata contraprestației.
  5. Consumatorul își poate face reclamația de reparație direct la sediul Vânzătorului, orice sucursală, sau la serviciul de reparații indicat de companie pe cardul de garanție. Puteți afla despre adresa și programul de lucru Nova Phone aici: https://novaphone.ro/kapcsolat).
  6. Garanția nu afectează drepturile legale ale consumatorului.
  7. Pentru valabilitatea garanției în conformitate cu Regulamentul și pentru executarea drepturilor care decurg din garanție, Vânzătorul nu poate impune consumatorului cerințe suplimentare în afara celor cuprinse în prezentul Regulament, cu excepția cazului în care punerea în funcțiune a produsului nu poate fi asigurată în orice alt mod și îndeplinirea cerinței nu impune o povară disproporționată asupra consumatorului.
  8. Orice acord care se abate de la prevederile Regulamentului in dezavantajul consumatorului este nul de drept. Acordul nevalid se înlocuiește cu prevederile Regulamentului.
  9. În temeiul Regulamentului, în cazul în care consumatorul susține o cerere de înlocuire în termen de trei zile lucrătoare de la cumpărare (punerea în funcțiune) din cauza defecțiunii produsului de consum, Vânzătorul nu poate pretinde costuri suplimentare disproporționate, ci este obligat să înlocuiască produsul, cu condiţia ca defecţiunea să împiedice utilizarea prevăzută .
  10. Garanția produsului (în cazul unui contract cu consumatorul)
  11. Din punct de vedere al unei revendicări în garanția produsului, potrivit Codului civil 6:168.§, este considerat un produs, un lucru mobil vândut de o întreprindere unui consumator.
  12. În cazul apariției unui defect al produsului, consumatorul poate cere producătorului remedierea defectului produsului sau, dacă corectarea nu este posibilă într-un termen adecvat fără a prejudicia interesele consumatorului, înlocuirea produsului. Produsul este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul introducerii produsului pe piață de către producător, sau dacă nu are proprietățile descrise de producător.
  13. Din punct de vedere al unei cereri de garanție a produsului, producătorul și distribuitorul produsului este considerat producător.
  14. Producătorul este scutit de obligația de garanție a produsului dacă dovedește următoarele:
  15. a) produsul nu a fost fabricat sau distribuit ca parte a activității sale de afaceri sau a ocupației sale independente;
  16. b) la momentul introducerii pe piață a produsului, defectul nu era recunoscut conform stării științei și tehnologiei; sau
  17. c) defectul produsului a fost cauzat de aplicarea legislației sau a reglementărilor oficiale obligatorii.
  18. În cazul înlocuirii, obligația de garanție pentru produsul înlocuit, iar în cazul reparației, partea de produs afectată de reparație, este suportată de producător.
  19. După descoperirea defectului, consumatorul este obligat să notifice faără întârziere producătorul despre defect. O eroare comunicată în termen de două luni de la descoperirea erorii trebuie considerată comunicată fără întârziere. Consumatorul este responsabil pentru daunele rezultate din întârzierea comunicării.
  20. Producătorul este acoperit de garanția produsului timp de doi ani de la data introducerii produsului pe piață. Depășirea acestui termen duce la pierderea drepturilor.
  21. Drepturile de garanție a produsului pot fi revendicate împotriva producătorului de către noul proprietar în cazul transferului de proprietate al produsului.
  22. Validarea garanției și cererilor de garanție (în cazul unui contract cu consumatorul)
  23. În cazul în care consumatorul în conformitate cu Codul civil 19/2014 privind regulile procedurale pentru tratarea cererilor de garanție și garanție pentru lucrurile vândute în baza contractului dintre consumător și companie. (IV.29.) Se vor aplica prevederile Decretului NGM (denumit în continuare: Decretul NGM). Regulile decretului NGM privind afacerile, sunt stabilite în Codul civil în cazul revendicării unei cereri de garanție a produsului
  24. Vânzătorul este obligat să înregistreze cererea de garanție a consumatorului, în care consemnează:
  25. a) numele și adresa consumatorului, precum și declarația că acesta își dă acordul pentru prelucrarea datelor sale consemnate în protocol în conformitate cu prevederile regulamentului NGM;
  26. b) numele și prețul de cumpărare al bunului mobil vândut în temeiul contractului dintre consumator și întreprindere;
  27. c) data executării contractului de către societate,
  28. d) data sesizării erorii,
  29. e) descrierea erorii,
  30. f) dreptul pe care consumatorul dorește să-l execute pe baza revendicării sale de garanție,
  31. g) modalitatea de soluționare a revendicării în garanție, sau motivul respingerii pretenției sau a dreptului de a fi invocat în baza acesteia. În cazul în care Vânzătorul își îndeplinește obligația de garanție într-un mod diferit de dreptul pe care consumatorul dorește să-l execute, motivele pentru aceasta trebuie prezentate în protocol. Procesul-verbal trebuie să conțină informații că, în cazul unui litigiu de consum, consumatorul poate iniția și procedura comisiei de conciliere operate de camerele de comerț și industrie județene (capitalei). O copie a protocolului trebuie pusă la dispoziția consumatorului imediat și într-o manieră verificabilă. În cazul în care Vânzătorul nu poate face o declarație cu privire la îndeplinirea pretenției de garanție a consumatorului atunci când o raportează, acesta trebuie să notifice consumatorului poziția sa – în cazul respingerii pretenției, motivul respingerii și posibilitatea de a apela la organul de conciliere – în termen de cinci zile lucrătoare, în mod verificabil.
  32. Vânzătorul este obligat să păstreze evidența cererii de garanție a consumatorului timp de trei ani de la înregistrarea acesteia și să o prezinte autorității de control.
  33. Raportarea unei cereri de garanție nu este o plângere conform Legii privind protecția consumatorilor.
  34. În cazul unei cereri de reparație, Vânzătorul, sau – în cazul unei cereri de reparație validată direct la serviciul de reparații – serviciul de reparații trebuie să menționeze pe cardul de garanție sau atașat acestuia:
  35. a) data notificării cererii de reparație și acceptării pentru reparație,
  36. b) cauza erorii și metoda de corectare,
  37. c) data returnării produsului de consum către consumator.
  38. La îndeplinirea unei cereri de înlocuire, Vânzătorul trebuie să indice faptul și data înlocuirii pe cardul de garanție.
  39. Vânzătorul trebuie să depună eforturi pentru a efectua reparația sau înlocuirea în cel mult cincisprezece zile. În cazul unei cereri de reparație făcută direct la serviciul de reparații, serviciul de reparații trebuie să se străduiască să efectueze reparația în termen de maximum cincisprezece zile. Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, Vânzătorul trebuie să informeze consumatorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii. În cazul consimțământului prealabil al consumatorului, informațiile sunt furnizate electronic sau într-un alt mod adecvat pentru a dovedi primirea acesteia de către consumator.

Dacă, în timpul primei reparații a produsului de larg consum în perioada de garanție specificată în Regulament, Vânzătorul stabilește că produsul de larg consum nu poate fi reparat, Vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul de larg consum în termen de opt zile, dacă nu dispune altfel de către consumator. În cazul în care nu este posibilă schimbarea articolului de consum, Vânzătorul este obligat să restituie consumatorului prețul de cumpărare în termen de opt zile, așa cum se arată în dovada plății contraprestației pentru articolul de consum – factura sau chitanța emisă pe baza Legii generale privind impozitul pe vânzări.

În cazul în care, în perioada de garanție specificată în prezentul regulament, produsul se defectează din nou după trei reparații – dacă nu dispune altfel de către consumator – și dacă pe baza Codului civil. 6:159. § (2) lit. b), consumatorul nu cere o reducere proporțională a prețului de achiziție, iar consumatorul nu dorește să repare produsul de consum pe cheltuiala companiei sau să îl facă reparat de altcineva, Vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul de consum în termen de opt zile. În cazul în care nu este posibilă schimbarea articolului de consum, Vânzătorul este obligat să restituie consumatorului prețul de cumpărare în termen de opt zile de la dovada plății contraprestației pentru articolul de consum prezentat de consumator – pe factura sau chitanța emisă la data de baza Legii generale privind impozitul pe vânzări.

În cazul în care articolul de consum nu este reparat în cea de-a treizecea zi de la data notificării cererii de reparare către Vânzător, – dacă nu dispune altfel de către consumator – societatea este obligată să înlocuiască articolul de consum în termen de opt zile de la expirarea ineficientă a termenului de valabilitate  de treizeci de zile. În cazul în care nu este posibilă schimbarea produsului de consum, Vânzătorul este obligat să plătească prețul de cumpărare indicat pe dovada plății contraprestației pentru produsul de consum prezentată de consumator – pe factura sau chitanța emisă în baza prevederilor generale privind impozitul pe vânzări – în termen de opt zile de la expirarea ineficientă a perioadei de corectare de treizeci de zile.

În cazul în care consumatorul dorește să-și exercite cererea de garanție pentru reparație direct la serviciul de reparații indicat pe cardul de garanție, serviciul de reparații este obligat să notifice imediat Vânzătorul cu privire la notificarea cererii de garanție.

  1. În cazul unei cereri de garanție, bunurile de larg consum cu racord fix sau cu o greutate mai mare de 10 kg sau care nu pot fi transportate ca bagaj de mână în transportul public trebuie reparate la locul de desfășurare, cu excepția vehiculelor.
  2. În cazul în care reparația nu poate fi efectuată la locul operațiunii, demontarea și montarea, precum și livrarea și returnarea, se vor efectua de Vânzător, sau – în cazul unei cereri de reparație făcute direct la serviciul de reparații – de către serviciul de reparații.
  3. În cazul unei cereri de garanție, în timpul reparației pot fi instalate doar piese noi în produsul de consum.
  4. Despăgubiri în caz de executare necorespunzătoare
  5. În cazul executării necorespunzătoare, pentru executarea cererii de despăgubire, guvernează Codul civil § 6:174.
  1. Dispoziții diverse
  2. Cumpărăturile în Magazin presupune cunoașterea și acceptarea posibilităților și limitărilor internetului și comerțului electronic din partea Cumpărătorului, cu atenție în special la performanțele tehnice și eventualele erori și potențiale surse de pericol.
  3. Vânzătorul nu este în nici un fel responsabil pentru următoarele, indiferent de motiv: – Orice date trimise si/sau primite pe Internet

– Orice eroare operațională în rețeaua de internet care împiedică buna funcționare a Magazinului și a cumpărăturilor

– Orice defecțiune la orice dispozitiv de recepție pe liniile de comunicație

– Orice scrisoare – indiferent dacă a fost primită pe hârtie sau în formă electronică – dar mai ales pierderea oricăror date

– Operarea necorespunzătoare a oricărui software

– Consecințele oricărei erori de program, eveniment anormal sau eroare tehnică

  1. Este responsabilitatea Cumpărătorului să evalueze modul în care să protejeze datele stocate pe computerul său, de intruși. Site-ul Vânzătorului poate fi accesat liber de către oricine, prin urmare Vânzătorul nu este răspunzător pentru daune directe sau indirecte cauzate de conectarea la site-ul Magazinului.
  2. Vânzătorul nu poate fi tras la responsabilitate în nicio circumstanță în caz de forță majoră sau în legătură cu orice eveniment cauzat de o circumstanță în afara controlului său și imprevizibilă la momentul încheierii contractului, caz în care nu se putea aștepta la evitarea circumstanței sau remediarea prejudiciului. În acest caz, Vânzătorul este eliberat de obligația de a onora comanda și nu este răspunzător pentru despăgubiri pentru neexecutarea acesteia.
  3. Vânzătorul are dreptul în orice moment, fără justificare, să modifice unilateral prevederile acestor Termeni și Condiții, precum și orice reguli, condiții și termene publicate pe site-ul său, inclusiv în special termenii și condițiile de cumpărături online, precum precum și prețurile (în conformitate cu prețul de listă valabil în orice moment) și taxele de livrare. Modificarea intră în vigoare de la data publicării pe site-ul Vânzătorului, deci nu se aplică comenzilor plasate înainte de aceasta. Vânzătorul informează vizitatorii despre faptul modificărilor de pe site. Vânzătorul nu notifică separat Cumpărătorii cu privire la modificare și nu este responsabil pentru neinformare.
  4. Vânzătorul nu poate fi făcut responsabil pentru orice fraudă comisă de o terță parte pe cheltuiala unui vizitator.
  5. În cazul în care o persoană încalcă în vreun fel aceste TCG, Vânzătorul are dreptul să declare invalidă înregistrarea și/sau comanda acelei persoane.
  6. Vânzătorul poate trimite ulterior informații despre promoțiile sale și noile produse Cumpărătorilor care s-au abonat la newsletter la adresa de e-mail furnizată în timpul înregistrării pe site-ul Magazinului (Newsletter). Newsletter-ul poate fi anulat oricând.
  7. Serviciu clienți
  8. Serviciul Clienți al Vânzătorului (https://novaphone.ro/kapcsolat) oferă informații cu privire la procesul de cumpărături în Magazin, înregistrarea, confirmarea comenzii, plata, livrarea și alte condiții de îndeplinire, precum și validarea obiecțiilor consumatorilor.
  1. Protecția datelor cu caracter personal
  2. Informații privind gestionarea datelor cu caracter personal pot fi găsite la punctul de meniu POLITICA DE GESTIONARE A DATELOR (https://novaphone.ro/adatvedelem).
  3. Înregistrarea pe site-ul Magazinului sau, în lipsa acesteia, o comandă se poate face cunoscând punctul de meniu POLITICA DE GESTIONARE A DATELOR (https://novaphone.ro/adatvedelem) și acceptând conținutul acestuia.
  4. Notificare de confidențialitate cu privire la utilizarea Chatbot: Robot Messenger
  5. Colectarea și utilizarea datelor:

Când contactați Facebook sau site-ul nostru Chatbot-Messaging Robot, colectăm anumite informații, pe care le folosim exclusiv pentru a răspunde la întrebări legate de interesele dumneavoastră și pentru a menține contactul. Aceste informații pot include: numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, adresa de expediere și alte date legate de subiectul solicitării.

  1. Durata stocării datelor:

Stocăm datele pe care le furnizați timp de 30 de zile. Această perioadă ne permite să răspundem eficient la toate întrebările dvs. și să menținem un contact suplimentar cu dvs., dacă este necesar. După aceea, datele vor fi șterse automat și definitiv.

  1. Drepturi privind protecția datelor și contact:

Vă informăm că aveți dreptul de a accesa datele stocate despre dumneavoastră, puteți solicita modificarea, ștergerea sau restricționarea gestionării acestor date. Dacă aveți întrebări despre gestionarea datelor sau doriți să vă exercitați drepturile de protecție a datelor, vă rugăm să ne contactați la următoarele detalii de contact:

Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged.

E-mail: info@novaphone.ro

Telefon: +36 30 208 2087

  1. Codul de conduită

Vânzătorul nu este supus unui Cod de conduită în ceea ce privește practica sa comercială.

  1. Tratarea reclamațiilor, litigii consumatori
  2. Locul de tratare a reclamațiilor (Serviciul Clienți): Adresa: Szőregi út 80, 6726 Szeged.

E-mail: shop@novaphone.ro

Telefon: +36 30 208 2087

Serviciul Clienți acceptă plângerile verbal sau prin scrisoare trimise la adresele de mai sus, prin poștă sau electronic. În cazul unei reclamații verbale, la fața locului se întocmește un raport despre reclamația consumatorului, în cazul unei reclamații scrise, investigăm și răspundem în scris în termen de 30 de zile.

  1. Procedura comisiei de conciliere
  2. În cazul respingerii unei reclamații, în funcție de natura acesteia, consumatorul poate iniția procedura unui organ de conciliere. Condiția pentru declanșarea procedurii organului de conciliere este ca consumatorul să încerce direct soluționarea litigiului cu Vânzătorul. Consiliul de conciliere este responsabil pentru soluționarea litigiilor de consum în afara procedurilor judiciare. Sarcina comisiei de conciliere este de a încerca să ajungă la o înțelegere între părți, în scopul soluționării litigiului de consum, iar în cazul în care acesta nu reușește, ia o decizie în acest sens pentru a asigura un proces simplu, rapid, eficient și respectarea economică a drepturilor consumatorilor. La cererea consumatorului sau a întreprinderii, consiliul de conciliere oferă consiliere cu privire la drepturile consumatorului și obligațiile consumatorului.

Organul de conciliere este un organism independent operat de camerele de comert si industrie judetene (capitala) (denumita in continuare: camera).

  1. Litigiu consumator: o disputa legata de incheierea si executarea unui contract de vanzare sau prestare de servicii intre consumator si companie, si in lipsa unui contract separat de vanzare sau prestare de servicii incheiat intre consumator si companie, in ceea ce priveste calitatea și siguranța produsului, aplicarea regulilor de răspundere pentru produse, serviciul o chestiune controversată legată de calitatea acestuia. Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorului este consumator: persoana fizică care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și activității economice, care cumpără, comandă, primește, folosește, folosește bunuri sau este destinatarul unor comunicări comerciale sau oferte legate de bunuri. În aplicarea normelor referitoare la organul de conciliere – cu excepția aplicării Regulamentului 524/2013/UE al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor de consum și de modificare a Regulamentului 2006/2004 /CE și Directiva 2009/22/CE – Pe lângă cele de mai sus, o organizație neguvernamentală în temeiul unei legi separate, o persoană juridică bisericească, o cooperativă de locuințe, o microîntreprindere, o întreprindere mică și mijlocie care acționează pentru scopuri în afara ocupației sale independente și a sferei de activitate economică și care cumpără, comandă, primește, folosește bunuri este considerat consumator, folosește sau este destinatarul unor comunicări comerciale sau oferte legate de bunuri. În cadrul pieței interne, privind acțiunile împotriva restricțiilor nejustificate de conținut teritorial și a altor forme de discriminare bazate pe naționalitatea clientului, locul de reședință sau locul de stabilire, precum și reglementările 2006/2004/CE și (UE) 2017/2394, precum precum și 2009/22/CE în sensul Regulamentului (UE) 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 de modificare a Directivei [în continuare: Regulamentul (UE) 2018/302], un consumator care , pe langa cele de mai sus, este considerat un cumpărător, conform Regulamentului (UE) 2018/302 si o afacere.
  2. Reguli de jurisdicție: Comisia de conciliere de la locul de reședință sau de reședință al consumatorului este competentă pentru procedură. În lipsa reședinței interne și a locului de reședință al consumatorului, competența comisiei de conciliere se întemeiază pe sediul întreprinderii vizate de litigiul de consum sau pe organismul împuternicit să o reprezinte. Pe baza cererii consumatorului, organul de conciliere specificat în cererea consumatorului este responsabil de procedură în locul organului competent, așa cum este descris mai sus. În cazul unui litigiu transfrontalier al consumatorilor legat de un contract de vânzare online sau de un contract de servicii online, este competentă comisia de conciliere administrată de camera desemnată prin decret de ministrul responsabil cu protecția consumatorilor.

Dacă mai mulți consumatori depun o cerere împreună, organismul competent pentru orice solicitant este competent pentru toți solicitanții. Competența comisiei de conciliere acoperă județul (capitala) camerei care funcționează consiliul.

  1. Datele de contact ale organelor de conciliere pot fi găsite pe următoarele site-uri web: info@novaphone.ro
  1. Procedura autorității pentru protecția consumatorului: În cazul oricărei probleme de protecție a consumatorului, consumatorul se poate adresa la autoritatea pentru protecția consumatorului. Autoritatea pentru protecția consumatorilor acționează la cerere sau din oficiu, examinând astfel comportamentul de piață al întreprinderii din punct de vedere al protecției consumatorilor. Cu toate acestea, cazul individual al consumatorului este soluționat de organul de conciliere, adică autoritatea de protecție a consumatorului în acest caz transferă imediat cazul reclamantului comisiei de conciliere.

Începând cu 1 martie 2020, oficiile guvernamentale acționează în primă instanță în materie de protecție a consumatorilor.

Începând cu data de 1 martie 2020, posibilitatea de a face apel a încetat, puteți face apel direct la instanță împotriva deciziei autorității pentru protecția consumatorilor.


Înainte de a depune reclamația, vă rugăm să verificați cele mai recente informații de contact ale autorităților pentru protecția consumatorilor!

  1. Soluționarea online a litigiilor Comisia Europeană operează o interfață de internet, platforma online de soluționare a litigiilor (platforma OVR), pentru consumatorii care doresc să se plângă de produsele sau serviciile pe care le-au achiziționat online și care doresc să solicite un terț neutru, adică un organismul de soluționare alternativă a litigiilor care să gestioneze plângerea.

Platforma OVR poate fi accesată făcând clic pe https://webgate.ec.europa.eu/odr.

Datele de contact ale punctului de contact OVR intern sunt următoarele:

Ministerul Inovării și Tehnologiei – Centrul European al Consumatorului

Sediu: 1027 Budapesta, Csalogány u. 9-11.

Adresă poștală: 1440 Budapesta Pf. 1.

Telefon: +36-1-795-52-33

Pe lângă informațiile de mai sus, site-ul OVR al Comisiei Europene oferă mai multe informații despre funcționarea platformei OVR și soluționarea online a litigiilor prin următoarele link-uri:

https://ec.europa.eu/consumers/

https://ec.europa.eu/

  1. Procedură judiciară: Cumpărătorul are dreptul de a-și pune în executare cererea care decurge dintr-un litigiu de consum în fața instanței, în cadrul procedurii civile conform Legii V din 2013 privind Codul civil si Legea CXXX din 2016 privind Codul de procedura civila. În cazul unui litigiu juridic, instanța competentă în funcție de locația curentă a Vânzătorului are competența de a decide asupra litigiului și este îndreptățită să acționeze.
  2. Legislația aplicabilă În cazul unei dispute juridice, precum și a problemelor nereglementate în prezentele TCG, precum și în interpretarea acestor TCG, vor guverna prevederile legislației maghiare în vigoare, în special

– Legea V din 2013 privind Codul civil („Codul civil”),

– CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor legate de societatea informaţională. Legea (TV electorală),

– Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorului.

– 45/2014 privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumator și întreprindere. (II. 26.) Decret Guvernamental,

– Decretul nr. 151/2003 privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată. (IX.22.) Hotărâre de Guvern,

– prevederile decretului NGM.19/2014(IV.29.)  privind regulile procedurale de gestionare a cererilor de garanție pentru articolele vândute în cadrul unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere.